torstai 7. helmikuuta 2013

Sen näkee naamasta


Otettiin uusi kuva kulkukorttia varten töissä. Kymmenen vuotta kestäneen työsuhteen aikana on muuttunut sekä naama että nimi, joten kun tukka oli kerrankin nätisti ja silmäpussit piilossa, päätin käydä esittelemässä kameralle puuttuvia fotogeenejäni.

Ja mikä olikaan lopputulos? Jumaliste. Rillit on kuin suotutkija Kämäräinen-Mäkäräisellä mtv3:n asiantuntijahaastattelussa paria sekuntia ennen jäätymistä.

Eikä siinä vielä kaikki. Latasin kuvan Naamakirjaan kavereiden naurettavaksi, ja sen lisäksi että tämä oli kuulemma Hyvä Kuva allekirjoittaneesta, arvasi yhden tuttavan mies (jota en siis ole koskaan tavannut ja joka ei tiedä minusta mitään) yhdellä vilkaisulla ammatin.

Olen siis ilmiselvä kirjastonhoitaja, ja kaiken lisäksi homssuinen sellainen.

Nyt siis herääkin kysymys että hakeutuvatko ihmiset itsensä näköisiin ammatteihin vai muuttuvatko he pikkuhiljaa ammattinsa näköisiksi? Lisäksi haluaisin tietää että mikä tuossa tarkalleen ottaen paljastaa mut? Onko se ilme vai noi rillit? Vai vaatetus? Vai yleinen habitus?

Niinhän sitä sanotaan että pariskunnat muuttuvat ajan myötä toistensa näköisiksi, joten muuttuvatko työkaveritkin? Niiden kanssa sitä eniten aikaa kuitenkin viettää, heti puoliskon ja muksujen jälkeen.

Kyllä olen kuulkaa kriisissä. Yleinen mielikuva kirjastonhoitajasta on meinaan aika kaukana tavoittelemastani Tiedostamattaan Seksikäs Ja Salaperäinen Megababe-imagosta.

Onneksi on kuvankäsittely ja lasitkin saa pois päästä. Otettiin kameran kanssa revanssi. Hähähähä.


Ilme on eksynyt edelleen, mutta jospa se siitä vielä Salaperäisemmäksi kääntyisi. Ainakin se suotutkija on saatu häivytettyä. Eikä lopputulos ole sentään tällainen.

7 kommenttia:

  1. Oletpa todella kaunis ja tyylikäs!! Älä loukkaannu, mutta olen ajatellut sinut homssuiseksi kotiäitityypiksi. Et edes näytä siltä että sinulla olisi grammaakaan pudotettavana.

    VastaaPoista
  2. Olisi muuten kiva tietää, minkä pituinen olet? Itse olen 175 cm ja paino on tipahtanut viime elokuusta 88,8:sta 83 kiloon. Aloin vähentää syömistä oikeastaan sen takia, että kyllästyin jatkuvasta puputtamisesta ja ylensyönnistä johtuviin vatsavaivoihin. Tietysti laihtuminenkaan ei ole mitenkään huono juttu. Olen ollut ylipainoinen jo ainakin 16 vuotta, siitä asti kun aloin odottaa esikoistani. Olen painanut pahimmillani lähes 100 kg.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommenteista, tuohon tyylikkyyteen täytyy rehellisyyden nimissä mainita että en todellakaan ole normaalisti ihan noin viimeisen päälle laitettu, mutta asiakaspalvelutyössä täytyy vähän kuitenkin yrittää. Kotona sitten reuhotetaan pitkissä kalsareissa ja bändipaidassa tukka hätäponnarilla ja räkää olkapäällä. :)

      Olen 172 pitkä. Oon aina ollut perinteisen isoluinen ja mennyt muksunakin painokäyrän plussapuolella vaikka olen ollut sopusuhtainen ja jopa hoikka ennen kuin aloin lihomaan noin 8 vuotta sitten. Olin hoikka painaessani aikuisena 70kg. Tällä hetkellä unelmapaino olisi 75kg, mutta kun en ole koskaan ennen tätä treenannnut niin en yhtään osaa sanoa että mihin se paino sitten lopulta asettuu näillä nykyisillä elintavoilla.

      Poista
    2. Ja vielä lisäys, mullakin on ollut ihan helvetillisiä vastavaivoja riesana, nyt en ole pitkiin aikoihin edes muistantu rennien olemassaoloa. Jee! Ja tsemppiä sulle skarppaamisen kanssa. :)

      Poista
  3. Kiitos tsemppauksesta. Ja tsemppaukset myös siinepäin! Kiva kun kerroit pituutesi. Usein laihdutusohjelmiakin seuratessa harmittaa kun puhutaan vain kiloista eikä siitä minkä pituisia ihmiset ovat. Olisi mielenkiintoista jos jossain olisi sivusto missä olisi kuvia eri pituisista ja painoisista ihmisistä (nämä tiedot siis kuvan yhteydessä mainittuina). Minulla on se käsitys, että samoillakin mitoilla ihmiset voivat olla aika eri näköisiä (siis että joku näytää paljon toista lihavammalta), kehon suhteet ovat eri ihmisillä niin erilaiset. En tiedä olenko poikkeava kun minua kiinnostaa tällainen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ole, muitakin kiinnostaa, siitä sivusto www.mybodygallery.com. Sinne vaan lomps!

      Poista
  4. Just tuollaista olen etsinyt, kiitti!

    VastaaPoista